APLIKASI ANDROID YANG SAYA GUNAKAN UNTUK GAMBAR SAYA

18:29


Apabila masa itu berlalu, ia berlalu selamanya. Apa yang ada hanya foto yang diambil dijadikan kenangan. Zaman moden ini, kemana saja orang pergi, akan ada bersamanya telefon pintar yang sudah semestinya dilengkapkan kamera, membolehkan kita menangkap setiap peristiwa berharga yang pergi selamanya. Tak semestinya untuk mendapatkan foto yang bagus hanya boleh dilakukan dengan kamera yang mahal.
Kali ini saya ingin kongsikan aplikasi yang saya gunakan untuk foto saya.

Saya menggunakan Cameringo atau VSCO yang boleh didapati di Google Play Store untuk mengambil foto kerana ia mempunyai fungsi yang lebih 'ADVANCE' dari camera yang asal didalam telefon saya. Kemudian saya mengeditnya dengan menggunakan Aviary atau Snapseed yang juga boleh didapati di Google Play Store.

Anda boleh lihat hasil foto yang saya gunakan dengan aplikasi yang saya sebutkan tadi.

Cameringo & Aviary

VSCO & Snapseed

Cameringo & Snapseed

Aviary

Snapseed

VSCO & Snapseed

Snapseed

Cameringo & Snapseed
Terdapat juga Meme Generator di dalam Aviary bagi anda yang sukakan gag

"JADI,APLIKASI APA YANG ANDA GUNAKAN UNTUK FOTO ANDA? ANDA BOLEH KONGSIKANNYA DI RUANG KOMEN DI BAWAH."  
                                                                                                                                                    -Adyshah

You Might Also Like

4 comments

  1. Thanks share... Hehe Saya lak tak guna mana mana aplikasi. Huhu Macam tertarik pulak dengan Snapseed. Nanti nak cuba :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sama-sama. Cuba lah mana tahu mungkin ada bakat terpendam.
      Terima kasih sebab sudi baca wahai KAKAK TIRI CINDERELLA :)

      Delete
  2. Nice.
    Mrs. A guna photo grid sahaja.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Photo grid,hmm tak pernah try lagi tapi bunyi macam menarik..Terima kasih sudi baca MRS. A :)

      Delete