SENJA

19:37


Dan secara tiba-tiba ada puisi di blog ni. Tadi saja baca blog orang lain dan ada juga komen kemudian tiba-tiba tak tahu pula salah satu entri yang saya komen tu buat peraduan ( www.kanvasdakwat.blogspot.my ). Apa salahnya cuba dan pada masa yang sama saya minat juga tentang puisi. Terima kasih pada Meiza Suhaini dan ini puisi saya tentang Senja yang saya cipta dengan secara sepontannya tadi berdasarkan apa yang saya rasakan sekarang. Original ok, bukan "copy". Enjoy dan selamat berhujung minggu walaupun hanya tinggal beberapa jam lagi.


" SENJA "

Di kala ku menatap langit jingga...
menahan luahan emosi dirongga...

Melihat disisiku...
tiada lagi susuk tubuh dirinya...
dan ku melihat...

Seluruh alam menghelakan nafas lega...
satu lagi cerah hampir sudah,
dan tirai biru perlahan berlabuh...

Terima kasih,
kerana menemaniku,
sehingga berjumpa lagi,
Senja...


                                                                   by adyshah

You Might Also Like

4 comments

  1. Wooooo ;)) bravo bravooo. Tahniah sebab memgambil cabaran saya. Izinkan sekiranya kalau puisi ni dimuatkan ke dalam mana mana zine (buku diy) kalau terpilih oleh editor. Sy menunggu satu lagi puisi dari blogger Cik Jelita. Nantikan keputusan ya :) apa apa pun sy akan contact awak di blog ^_^ terima kasih sekali lagi awak

    ReplyDelete
    Replies
    1. sangat dialu-alukan dan saya akan tunggu jawapannya...sama-sama :)

      Delete
  2. wahhh ada bakat. suke juga puisi2 ni tp kite buat puisi syok sendiri hahah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana ada, ayat merapu dalam kepala hahaha...Jangan kata macam tu,semua orang berhak berkarya. Kalau awak ada puisi dekat blog awak boleh saya visit. Apa2 pon terima kasih :)

      Delete